Son Yazılar
MBIS Teknoloji Danışmanlığı | Kalite Yönetimi
14983
post-template-default,single,single-post,postid-14983,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive,tr
 

Kalite Yönetimi

Kalite Yönetimi

SAP içerisinde Kalite Yönetimi modülü aşağıdaki başlıklar altında kategorize edilebilir;

  • Temel Kalite Kontrol Verileri,
  • Satınalma’da Kalite Kontrol,
  • Numune Kontrolleri,
  • Üretimde (Inproses) Kalite Kontrol,
  • Fason İmalatta Kalite Kontrol,
  • Üretim Sonunda (Final) Kalite Kontrol,
  • Sevkiyatta Kalite Kontrol,
  • İade’lerde Kalite Kontrol

Bunlardan ayrı olarak;

  • Sertifika Kontrolleri,
  • Seri üretim’de kontroller,
  • Kalibrasyon’a ait Kontroller,
  • Tekrarlanan Kontroller (Raf Ömürlü malzemeler),
  • Stabilite Etüdleri,
  • Diğer Kontroller .
  • İstatistiksel Kalite Kontrol (SPC), Diyagramlar-Kontrol Grafikleri,
  • Denetim Yönetimi.

Kalite Kontrol başlıkları bu şekliyle özetlenebilir. 

SAP’nin içerisinde Kalite sadece kontrol tanımlarından ibaret değildir. Bunlardan ayrı olarak Kalite Yönetim sistemi içerisinde takip edilen bir kısım evraklar Kalite Bildirimleri vasıtası ile SAP’nin QM modülü tarafından yönetilebilir. Bu anlamda istatistik elde edilebilir. Bildirimler vasıtası ile takip edilebilecek süreçlere aşağıdaki liste örnek olarak verilebilir;

  • Satıcı Hataları
  • Üretim içi hatalar (Hata türü – Hata Yeri Analizleri),
  • İç Uygunsuzluklar,
  • Müşteri Şikayetleri
  • Altı Sigma
  • 5S
  • Ürün Performans Raporlaması
  • APQP
  • Çevre Bildirimleri
  • Denetleme Faaliyetleri
  • Diğer

Ayrıca eğer istenirse Doküman Yönetim Sistemi (DMS) ile Kalite Bildirimleri birçok evrakı içinde barındırabilir. Bu çıktılara atıfta bulunulabilir.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.